Älskade bondböna

Det var länge sen jag la upp några matbilder, men här kommer en riktigt god middag som vi åt ikväll - risotto med sparris, valnötter och bondbönor. Väldigt gott! Jag älskar bondbönor och brukar försöka äta så mycket av dom som jag kan under den korta säsongen på sommaren. De är dyra och lite pilliga men det är dom verkligen värda! Idag har jag även skördat lite sockerärtor, för andra gången - och det är ju så gott. Det känns lyxigt att kunna gå ut på balkongen och skörda ärtor och färska kryddor! Nu väntar vi bara på vaxbönorna också. Ruccolan blev tyvärr väldigt stark så nu är det smultron i den krukan istället!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack Linnéa, jag hoppas och tror också att det blir bra till slut! Känns ju som att pudeln ligger ganska nära ändå med sin långa nos och pigga temperament ;)

Vi tränar för Caroline Karlsson genom hennes egna företag Ruinjos, hon har väl varit på klubben tidigare? Nu på hösten har vi gått hennes relationskurs och det har verkligen varit jättebra, jag gillar hennes tänk och förmåga att se till individen. Ingen räknar ut oss, trots att det inte är en brukshund jag har i kopplet ;) Tanken har varit att vi ska få testa grunderna i det mesta man kan göra med sin hund, för att förhoppningsvis hitta det som passar just oss! Jättekul och bra för en nybörjare som mig :)

2013-11-08 @ 22:02:44
URL: http://vinthundenwilma.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0