Från pesto till nudlar

Jodå, vi har ätit en del även i januari. Till jul gjorde jag en egen chokladkaka - jag tycker det är gott. Jag skär den sedan i små tjocka fyrkanter. Denna gången valde jag en mörkchoklad 70% och tillsatte lite grädde och honung samt diverse goda nötter.

   

Jag gillar när fruktfatet i vardagsrummet ser ut som på bilden - fullt med härlig frukt. För tillfället har vi mango, kiwi, banan och avokado samt några clementiner också. Till helgen efter lördagens tårtkalas ska vi ha fruktsallad tänkte jag. Andreas kommer packa till helgen och sen är han borta resten av februari, och jag fyller år. Det blir mycket den här helgen också.

Bild nr 3 är en enkel tofurätt med goda nudlar. Pinnarna fick jag förra året från min vän Asuka i Japan.
Bild 4 är en gryta på quorn, grädde, pesto och purjolök - enkelt och god. Vi brukar har ris till.

Det här inlägget är särskilt till Jeanna. ;-)

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Åh, men tack vännen! -Ett inlägg tillägnat mig - Vad glad jag blir!



Allt ser så gott ut!Chokladkakan ser väldigt mumsig ut och fruktfater ser inbjudande ut!



Bild tre och fyra går inte av för hackor det heller! =o) Allt ser väldigt gott ut!

2011-02-06 @ 21:31:52
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Ja det ser verkligen gott ut! Jag älskar också välfyllda fruktfat och fruktsallad är faktiskt min absoluta favoritefterrätt/mellanmål. Brukar frossa i fruktsallader när jag är i NY! :-)

2011-02-13 @ 21:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0