Mysiga Café St Clair

Idag hade vi bestämt oss för att äta lunch i Alvesta!!! Och varför gör man då detta? JO - därför att det absolut mysigaste lunchstället finns där! Det ligger på Storgatan i Alvesta och driva av mina vänner Masumi och Emanuel! Det är mysigt och de lagar och bakar allt själva. När de är Japan tar Masumi med sig japanska saker hem till Sverige och de använder mycket japansk keramik som är så himla fin och mysig. Det är avslappnat och skönt ställe att komma till. Det finns mycket att välja på - både fika och lunch! Vi åt en jättegod broccolisoppa med krutonger - till det fick vi nybakat knäckebröd och bröd med smör och tapenade. Vi avslutade med varsin grönt-te-tryffel och kaffe och jag valde såklart ett gott japanskt te! Hit måste vi såklart igen! De säljer även kakor och annat bakverk och vi köpte och tog med hem, man kan äver köpa lite japanska grejer! 

      
Soppa, sallad och krutonger! Söta Masumi! Gott grönt te och tryffel. Ingång till St Clair.

   
Andreas. Japansk öl med rolig symbol. Disk och lite av inredning på St Clair. Kakor och annat gott.

På vägen hem körde vi genom vackra bokhultet som går helt i bränd orange nu, jag försökte ta lite bilder genom bilfönstret.
  

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Vad mysigt det ser ut och låter! Tack för tipset! Har jag vägarna förbi ska jag helt klart köra inom! :)

Härliga höstbilder! =o)

2010-10-31 @ 10:53:11
Postat av: Susanne

Vet inte så mycket om japansk mat men är väldigt nyfiken av mig och blir så inspirerad av allt fint du skriver om Japan här på bloggen och av de mysiga bilderna här ovan! Det låter jättegott! :-)



Vackra höstbilder också!

2010-11-01 @ 02:22:45
Postat av: Linnea

Roligt att ni blivit inspirerade! =) Jag älskar Japan och har gjort det sedan jag var barn faktiskt. Det finns så mkt intressant där och massor med god mat!

2010-11-02 @ 17:26:24
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0