Bulgur, quorn och ratatouille

Ok nu kör vi lite matblogg... som jag tidigare försökt mig på. I helgen har vi ätit en del goda rätter. I fredags åt vi detta!


Bulgur kokt i buljong. Jag kokar alltid couscous, bulgur och moghrabiah i buljong!
Marinerade quornfiléer. Vi köpte en färdig marinad med olika kryddor.
Ratatouille med zucchini, aubergine, lök, selleri, vitlök, färska kryddor och små tomater på burk.

Jag steker auberginen först för jag tycker att den är godast när den är riktigt tillagad. När auberginen fått färg la jag till löken en stund först, sen de andra grönsakerna. Efter ett par minuter tillsatte jag burktomterna, kryddor och lite buljong. Jag har fastnat för ströbuljong på burk, jättegod. Eftersom vi har färska kryddor på balkongen passade jag på att använda dom nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0