Mer mat!!!

Ja här kommer lite mer middagar och luncher! Jag gillar verkligen enkla men goda vardagsrätter, inte så många ingredienser men de få som ingår ska vara goda och av bra kvalitet. En krydda kan göra väldigt stor skillnad!

   
Couscoussallad med massa gott i (fetaost, granatäpple, filéad apelsin, fikon, persilja mm), omelett med getfeta och paprika. Fylld zucchini med couscous, äpple och nötter kryddat med bland annat kanel. Grönkålspaj med päronsallad och honungsmandlar.

   
På julskyltningen i år gick vi bara en vända runt muséet och i parken där de hade marknad med närproducerade läckerheter. Vi köpte honung och salladsost från Agnes mejeri som var fantastiskt gott! Min favorittofu är från ett märke som heter Tai-fun och finns på Life. Tofun stekta jag och gjorde en jordnötssås - till det åt vi salladsärtor och nudlar. Pasta med grönkål, pinje och russin.

   
Potatissallad med haricot verts och ägg. Sojastrimlor med nudlar och grönsaker. Pasta med champinjonsås och persilja.

  
Min favoritsoppa - på trattkantareller. Och goda hembakade frallor med getost och tomat resp avokado.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0