Tiden går...

Jag kan knappt fatta att jag inte skrivit här på så länge. Ofattbart. Hur tar man igen det liksom? Det har hänt så mycket och varit så lite tid till att prioritera detta... jag vet inte varför - och jag vet inte riktigt vad jag har gjort istället. För jag har t ex inte sytt särskilt mycket heller.

Innan vintern kom så var det iallafall så här att vi köpte in oss på en höna. Mina föräldrar har en fläckig höna som heter Vilma och äggen är fantastiskt goda. Så jag följde med min pappa dit en helg och såg hur de hade det och träffade Ingrid som har hönsen på sin gård. Jag valde en bullig röd höna till oss - och hon fick heta Bodil. Äggen kommer från alla hönsen, så de kan vara i olika färg och storlek när man hämtar dom. Men det är ju det som är charmen! Och vi vet att hönsen har det bra, de går ute och pickar, kan gå ut och in som de vill osv. De bor på en gård som ligger i Skir en liten bit från där vi bor, mitt ute på landet i en liten idyll. Jag hoppas och tror att sånt här kommer att bli mer och mer efterfrågat och populärt. Industrihönsen har det inte bra - och vi vet alla om det. Så jag är så glad att vi fått en egen fin höna!
 
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0