Augustikväll

Den här gången har det verkligen tagit tid för mig att komma igång igen... Men nu är jag här och jag är glad att så många tittar in trots att jag inte uppdaterat på hela sommaren.

Vi har gjort vår officiella tävlingsdebut nu - igår i Älmhult - jag och Sigge. Jag steg upp 5.10 - körde mot Alvesta i dimman för att hämta vårt härliga ressällskap - Malin och Zombie. Så kul att åka iväg tillsammans och tävla agility ihop med hundarna. Och flera ekipage från vår klubb var där så vi satte vårt tält bland de andra och fikade, pratade och hejjade på varandra - samt höll koll så ingen missade banvandringar och starter. Flera pinnar togs och det var härligt att se alla duktiga ekipage. Jag är supernöjd med vår dag, vi jobbade jättebra! Det var mycket nytt för Sigge med alla människor, hundar, ny plats, alla färgglada tält osv - så han var lite förvirrad och hade dålig fart. Men vi gjorde det! För mig har det varit en sån psykisk barriär att åka iväg och tävla. Så nu är jag jättenöjd och stolt att vi vågade chansa. Tyvärr blev det inga bilder, för jag glömde att jag hade med mig kameran... 3 av 4 lopp genomförde vi, sen var Sigge för trött. Men vi fick en härlig somrig dag! Och kvällarna är fortfarande ljusa - underbart!

   Bilder från juli från vår egen klubb!
 Och från en av de inoff.tävlingarna i vintras!

Tyvärr gick det inte att ladda upp en film då vi tränar! Men men... jag är så stolt över Sigge  - han har gjort så stora framsteg - det är helt otroligt! Nu hoppas jag att han kan vänja sig vid tävlingssammanhang och prestera så mkt som kan kan när vi tränar även när vi tävlar!

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, Linnea! Och grattis till att du kom över barriären att åka och tävla! Synd att du imte fick kameran med dig men jag ser fram emot framtida bilder.

2012-08-17 @ 02:07:38
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Linnea

Tack Jeanna!

Ja det känns så bra att jag har gjort det, och jag hoppas kunna åka på en till om några veckor.



Grejen med kameran var att jag hade den med mig, men glömde ta fram den från ryggsäcken!

2012-08-17 @ 15:12:35
Postat av: Jeanna

Jag kan tänka mig att det är mycket att hålla reda på och tänka på när man är iväg och tävla så att plocka upp kameran är kanske inte det första man tänker på att man ska göra. =o)

2012-08-28 @ 09:57:23
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Linnea

Nej men det är ju lite så - det är så mkt annat. Hade varit annorlunda om man åkte just för att fota bara! =)

2012-08-28 @ 20:25:55
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0