Klubbmästerskap i agility 29 oktober

Igår hade vi vår tävlingsdebut i agility. Det var klubbmästerskap och jag hade anmält Beckham till agility och hopp, öppen klass, och Sigge till hopp. Eftersom det var lydnad och bruks på fm - till vår glädje så vi fick sovmorgon litegrann - så börjande vi först kring lunch. Dock samlades vi redan halv 12 och byggde bana och fixade inför tävlingen. Vi hade verkligen tur med vädret, fint väder med sol och riktigt varmt. Agilitybanan var riktigt rolig, jag hoppas få testa den igen vid ett annat tillfälle. Som befarat så reagerade Beckham väldigt starkt på visselpipan och hans lopp gick inte alls bra, eftersom jag vet vad han kan prestera så var det riktigt synd. I andra delen av hopploppen kom han igång bra och vi avslutade bra! Jag är ändå nöjd och glad att vi ställde upp. Sigge var riktigt duktig och allt gick bra förutom att vi tog ett hopphinder från fel håll. Men han var superduktig och jag är riktigt stolt. Det känns jättekul att jag äntligen vågade anmäla mig och ställa upp och jag är så tacksam att jag har så härliga klubbkompisar som pushade och hejjade på när jag var på väg av banan med Beckham. Men vi körde banan iallafall, trots två vägran på första hindret. Vi får se om det blir fler tävlingar med Beckham, men med Sigge hoppas jag kunna tävla med igen.



 
Mina föräldrar kom och tittade, liksom min sambo som tog bilderna! Kul!

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Vad kul att du har vågat ställa upp och tävla med dom! Grattis och lycka till i framtiden!

2011-11-08 @ 02:41:04
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0