Det finns alltid hopp

På vårt vinthundsforum hade en kvinna lagt ut den här video som hon gjort kring en av sina hundar som hon tagit hand om, hon var i jättedåligt skick, hade rävskabb och man var nog inte ens säker på att hon skulle överleva.

http://vimeo.com/24588383


Jag tror att alla vi som tagit hand om en omplaceringshund kan känna igen oss i det här - iallafall gör jag det - Sigge kom till oss som en liten förskrämd kanin. Han var i dåligt skick på många sätt. Han är fortfarande reserverad, rädd och mycket försiktig - men han har växt otroligt mycket och han älskar livet. Han är alltid glad och älskar att gå ut på våra promenader -i alla väder. Han har börjat gilla agility så mycket så han skäller när han sitter bunden och väntar på sin tur. Han blir uppspelt och ivrig när jag tar fram godis och tränar trix. Han är lugn och sannsad när jag badar, klipper klor, borstar tänder och donar med honom. Han ligger med mig i köket när jag lagar mat eller syr. Han ligger nedanför mitt skrivbord när jag sitter vid datorn. Han är en själ som gått i blom och jag är så tacksam för att vi får ha honom i våra liv!

   
Sigge och Beckham kompletterar varandra så himla bra. Mina hundar ger mig livskvalitet varje dag. I eftermiddag ska vi träffa våra agilityvänner och bygga bana och träna tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars hund! Men vilken tur hon haft som fått komma till en så fin människa, synd bara att det skulle gå så långt innan :/



Du har gjort ett jättebra jobb med Sigge! Man märker inte att han är speciellt rädd nu tycker jag, mer reserverad :D

2011-06-12 @ 18:33:45
URL: http://sota-nosar.blogspot.com
Postat av: Jeanna

Stackars hund och jag instämmer med Anna.



Sedan måste jag säga att jag gillar verkigen de bilderna på er här ovanför!

2011-06-14 @ 13:54:15
Postat av: Linnea

Tack Anna och Jeanna!

Jag är också nöjd med bilderna, jag har ju ändå tagit dem själv utan stativ. =) Kom på att jag har väldigt få bilder på mig själv med hundarna! Det blev så spontant med Beckham - han är en sån pussgurka - sånt är svårt att arrangera! =)

2011-06-14 @ 14:19:16
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Susanne

Bilderna är underbara! :-) Vi har också en omplaceringshund så jag förstår precis hur du menar! Även om han aldrig varit riktigt illa åtgången hos någon, så var han orolig och stressad när vi tog över honom- han hade ändå bytt hem 3 ggr och varit i familjer som inte haft tid med honom. Nu är han vår guldklimp, lugn och kärleksfull och enormt tillgiven!!! =) Vad vore livet utan våra hundar? TOMT!

2011-06-14 @ 19:38:57
URL: http://susalull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0