Inspiration och förslag

Tidigare hade jag en speciellt sida på min hemsida med inspiration, men eftersom freewebs strular med både utrymmet och åäö bestämde jag mig för att lägga ut lite förslag här istället! Nu är det ju dags med täcke till våra kära hundar och eftersom jag har bunkrat upp med lite tyger så tänkte jag lägga ut lite bilder här och komma med lite inspiration och förslag på vad man kan beställa för täcken! Många av tygerna nedan har jag hemma för tillfället, annars beställer jag hem! 

Hemsidan finns här: http://www.freewebs.com/thewhitecarnation


Grönt/brunt och kamoflage
 
Just nu har jag många fina tyger i grönt hemma! Man kan få ett helt täcke i buteljgrönt (dvs mörkgrönt)! Bävernylon, fleece och mudd i samma färg. Vill man ha lite mönster kan man välja kamoflagemönstrat i buteljgrönt/beige/svart/brunt på insidan av täcket! Eller varför inte ett dubbelt fleecetäcke i kamoflage som man matchar med buteljgrönt eller brunt, man väljer själv vilken färg man vill ha på utsidan! 

    
Från vänster: ärtgrön fleece, buteljgrön bävernylon och buteljgrön mudd, kamoflage (grönt/brunt/beige/svart), buteljgrön fleece, brun fleece, nougatbrun fleece (fint till den bruna fleece på ett fleecetäcke).

Eller varför inte jägargrön fleece tillsammans med kamoflagemönstrat i olika grönt/beige nyanser. Dessa två fleecetyger passar också jättebra till bävernylonet i färgen stone (gråbeige) med t ex svarta detaljer (mudd och spänne). Man kan även ha svart eller brun fleece till den här färgen på bävernylon!

     


Diskret och stilrent i svart och mörkgrått

Just nu har jag svart bävernylon och mörkgrå fleece hemma, samt grå mudd att matcha till. Jag har även mudd i svart och vinrött. Det finns även mörkgrå bävernylon som jag kan beställa hem. Vill man ha lite färg till det grå är den lila fleecen fin till, eller varför inte vinröd fleece och mudd i samma färg! Jag har även en vinterkamoflage i gråblått/beige/vitt/svart som man kan ha till svart eller mörkgrå bävernylon!

     
   
Från vänster: mörkgrå bävernylon, mörkgrå fleece, svart bävernylon, muddar (gråmelerat, kobolt, buteljgrönt)
kamoflage i svart/blått/vitt/beige, ljuslila fleece, lila fleece, vinröd fleece


Färgstarkt

Den färgen som syns allra bäst i skog och mark förutom neonfärgerna är rött tycker jag! Och det är så fint med rött! Man kan ha enfärgad svart eller röd fleece till - eller varför inte i något roligt mönster! Prickar eller döskallar i rött på svart botten!

      


En annan färg som syns väldigt bra är kobolt dvs klarblått! Jag har regntyg i kobolt och mudd i samma färg, kobolt kan man även få på bävernylon och fleece - samt nylonband till spännet! Vill man ha diskretare blå kan man välja marinblått, det går att få ett helt täcke i marinblått också om man vill! Lime och blått är fina tillsammans tycker jag om man vill ha en annan färg till!

     
Från vänster: klarblå bävernylon, klarblå fleece, marinblått bävernylon, limegrönt bävernylon


Det finns även riktigt färgstarkt regntyg i neonorange och neongult, det finns även att få tag i orange och gult bävernylon. Man kan matcha med svart till eller en annan mörkare nyans av orange, rostfärgat till det orange!

   

Maila mig gärna frågor eller förfrågningar! linneasandstedt - snabela - hotmail.com

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Vilka härliga tyger och färger, Linnea! =o)Det är nästan så man önskar att man hade en hud så att man kunde beställa av dig!

2010-10-26 @ 20:25:28
Postat av: Linnea

Jeanna: Tack - vad roligt att du blev så inspirerad! Jag önskar jag kunde sy barnkläder också men tyvärr... Och visst är det härligt med färg - jag längtar efter snön så hundarna kan ha på sig sina fleecetäcken i glada färger! =)

2010-10-26 @ 20:27:17
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Skulle du får för dig att sy barnkläder någon gång får du höra av dig till mig! =o)

2010-10-26 @ 20:42:36
Postat av: AnnaViktoria

Åh jag blir så sugen på att beställa massa till skruttan - får nog bli ett täcke eller två när lönen trillar in =)

Har du gjort overaller till ig´s? det är det som funkar bäst på skruttan och hennes fleece börjar bli riktigt sliten.. hon hade nog gillat en ny ^^

2010-10-30 @ 18:58:23
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Linnea

Anna - du är mer än välkommen! =) Jag har svarat mer på din blogg istället! ;-)

2010-10-30 @ 19:35:58
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0