Dag 2 - utflykt till Woodbury common

Eftersom vi hade hört så gott om Woodbury common premium outlet - så bestämde vi tidigt i vår reseplanering att vi skulle börja vår resa med att göra en utflykt till Woodbury. Så vi steg upp tidigt - krävdes ingen större ansträngning eftersom jag fortfarande av jetlaggad och vaknade typ kl 06 varje morgon! Vi gick mot Canal street och letade upp vår närmaste t-bane station och hoppade på tåget norrut. Vi har aldrig åkt tunnelbana här i New York tidigare så det var skönt att "vår" var så liten. Vi åkte rakt upp längs Manhattan till Port Authority som är en stor bussterminal. Där yrade vi runt en stund och hittade sedan rätt biljettkö och tillslut rätt busskö. Och kö var det - så de öppnade en kassa till och fick köra med två bussar samtidigt. Det går bussar till Woodbury hela tiden! Resan tog nästan en timma och vi hann se mycket på vägen. Det blev inte så bra bilder genom bussfönstret men ändå. Det var grönt och frodigt, kulligt och vi fick se det "vanliga" USA - med mkt hus och stora butiker och varuhus längs motorvägen. Behållningen av utflykten var just det - att vi kom utanför Manhattan och fick se en hel del! 

        
  Woodbury är som en hel by med hus med flera restauranger och massor av butiker. Det var otroligt varmt den här dagen och så här i efterhand ångrar vi att vi inte åkt till Coney Island den här dagen istället. För hit hade man ju kunnat åka när det var dåligt väder, vilket det blev sen - så vi inte kunde åka till Coney Island. Woodbury var faktiskt en stor besvikelse. Vi hade förväntat oss en outlet som i Sverige, dvs riktigt bra priser - men det mesta var lika dyrt här som på Manhattan så det var svårt att göra bra klipp. Jag hade förväntat mig att hitta bra med jeans på Miss Sixty butiken men det fanns nästan ingenting - personalen där var jättetrevlig och jag hittade tillslut två jeans. Men tyvärr fick jag reda på att båda butikerna på Manhattna var stängda förtillfället pga flytt. Så trist! Men men... Andreas som alltid hittar sin storlek hade stora problem att hitta sin storlek och de han hittade var svindyrt. Så tyvärr var inte woodbury vad vi förväntat oss och jag kan inte rekommendera någon att åka dit! Hotellpersonalen rekommenderade istället att åka till New Jersey på någon outlet där! 
   

När vi kom hem var vi lite trötta, tog en strosarrunda i West Village och Greenwich Village. Det är mysig hus och små butiker, och det gillar vi. På kvällen hade vi bestämt att vi skulle till Red Bamboo - och där var det fullt så vi fick gå en sväng i väntan på bord. Vi kom då till Washington Square park där det finns en triumfbåge som Andreas velat se - vilken tur vi hade. Det var en härlig park med fullt med folk, musik, vackra planteringar och en alldeles bedårande italiensk vinthund. Tokig som jag är kan jag inte låta bli utan måste gå dit och byta några ord och hälsa på hunden! Jag bjuder på det! I de här områdena var det mycket hundar - härligt! Det fanns även en hundpark där man kunde ha sina hundar lösa! Sen fick vi äntligen bord på Red bamboo - och vilken meny!! Restaurangen var helvegatrisk och vegansk så det var jättekul! Jag valde panerade auberginer och Andreas tog BBQ kyckling och se - det ser ut som en halv kyckling - lite väl magstarkt för mig men han tyckte det var gott. Jag smakade såklart ett hörn! =) Mycket trevligt ställe som vi rekommenderar och som vi återvände till en annan kväll. Som innan var det en underbart varm och mild kväll när vi mätta promenerade hemåt till hotellet!

      
   

Kommentarer
Postat av: Susanne

Då har jag fått bekräftat att vi gjort rätt som medvetet valt bort Woodbury! Tack Linnea! :-)



Mitt tips är annars Century 21 alldeles vid Ground Zero. Har du varit där?



Ett annat tips är TJ Maxx- de får in märkesvaror och säljer dem till mer än halva priset. Har man tur hittar man massor, en annan gång kanske där inte finns lika mkt men det är alltid värt ett besök! De har inte bara kläder utan inredning och div hemprylar också! :-)

2010-10-17 @ 10:41:29
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Linnea

=) Vad bra! Jag har hört talas om Century 21 men det blev inte av den här gången! Den andra har jag inte hört talas om! Jag är ju eg inte så intresserad av märkeskläder - typ Dior, Chanel osv. Det är nästan alltid så på outlets, vi har ju Kosta outlet här i närheten och en gången har de jättemkt och ingenting nästa gång man åker dit! =)

2010-10-17 @ 11:47:06
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0