Projekt: rabatt

De som hade lägenheten innan oss hade anlagt en lite rabatt nedanför lägenheten. Jag har inte gjort så mkt av den men i höstas grävde jag upp perenner hos mina föräldrar som har massor och det har gett resultat. Rosorna som dog i vintras har jag dragit upp, jag har planterat lökarna från vårkrukan vid dörren och sått vallmor och ringblommor. Just nu blommor bara förgätmigejen - men det är så söta! Sen kommer det daggkopa som jag också tycker mycket om och så en lila blomma som jag har glömt namnet på. Tanken är också att jag ska så ett par zucchiniplantor som ska stå i kanten på rabatten. Förra året sådde jag i kruka och det gick bra men det kommer att bli bättre i rabatten tror jag. Just nu ser inte rabatten så mycket ut för världen, men det är ju förändringen som är roligt att se!

  
På framsidan blommar just nu gullvivorna. Och till helgen ska jag plocka liljekonvalj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0