Julhelgen 2009

Här kommer nu, något sent, lite julbilder från julafton och annandagen. Hundarna var på g och Max sjöng barnvisor. Andreas, mamma o jag fastnade i ett pussel och det var riktigt kul. Man har ju inte lagt pussel på åratal.

   Sedvanlig långpromenad på julafton.
   

Jag kan inte komma ihåg när det senast var så här mkt snö en julafton. Underbart. Även om de hade töat lite och det där vackraste var borta (frosten) så var det härligt att gå en riktig långpromenad på julafton. Det var rätt tung snö att gå i, så det tog en och en halv timma. Men det var härligt. Torpet ligger mitt i skogen och är från 1700-talet.

    
   
Sen var det dags för paketöppning. Inslagna prinskorvar. Lyckan var fullständig. Sen bjuder jag på en bild på mig själv med hundarna. Efter lite paketöppning blir man trött och behöver vila.

   
Hundarna favoritfåtölj - där vill alla sitta. Sigge har funnit sig ett nytt tillhåll... när världen känns stor och skrämmande sitter han i buren, dvs under bordet. Så även hemma. Sen kan man ju fråga sig vad en vegetarian äter på julafton - denna kötthögtid?! Jag är ju inte van att fota mat så det blev lite suddigt. Men denna afton blev det omelett med långkål (=grönkålsstuvning), jansons frestelse utan anjovis (såklart), brysselkål, rödkål med apelsin, gott knäckebröd och så julmust med nubbe. Sen var jag mätt iallafall.

   
På annandagen lärde sig hundarna snabbt var de skulle befinna sig med stört chans att råka på något gott. Nämligen hos Max som bara ville äta grönsaker och clementin, potatis och kött hamnade under bordet. Eftermiddagen la vi klart pusslet. Inte det vackraste pusslet kanske, men kul - för vi visste inte hur pusslet skulle se ut när det var klart.
  
Jag och hundarna på annandagen. Sen var hundarna trött och sov ut hemma i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0