Advent

Ja, december har sannerligen inte varit någon stor bloggmånad för mig... men nu är jag tillbaka och ska uppdatera litegrand. Efter en lugn och trevlig julhelg har jag nu blivit sjuk och jag har sovit nästan hela dagen.  Typiskt när man är ledig ... men det är inte mycket att göra åt. December gick snabbt tycker jag - jag vet inte riktigt vad som hände, men det har varit en bra månad. Det har varit riktigt vintrigt väder och är fortfarande - vi har bara haft två dagar tror jag under 5 minus. Det är mycket snö och ja nästan lite mycket för det går inte att gå i naturen som vi är vana vid. Hundarna fryser och det blåser kallt. Men ack denna vackra snö - det är så fint med alla snö och det lyser upp. Jag njuter trots allt.

  
Lite hyacinter och en amaryllis blev det till advent, och så lite kulor såklart.

   
Vi har även tagit det lugnt. Och ätit mat ;-) Sigge är inte alltid lika sugen..

   
Beckham är alltid lika sugen på mat! Sen har jag varit på Växjö internationella utställning även i år. Detta året var vinthundarna på fredagen så jag slutade tidigt och åkte direkt från jobbet. Så inga hundar var med detta år. Men det fanns gott om fina hundar att titta på och trevliga människor att prata med! Jag köpte med mig lite hundgodis, färgglada bajspåsar och en ny leksak. Håkan visade hund lika elegant som vanligt! Familjen Westin träffade jag också och lämnade över det beställda täcket till söta Stella!



Kommentarer
Postat av: Jeanna

Först och främst: Krya på dig och tråkigt att du har varit sjuk under julledigheten!

Sedan: Jättemysiga bilder! De ser så hemtrevliga och gosiga ut! =o)

2010-12-27 @ 13:36:56
Postat av: Linnea

Tack Jeanna! =) Jag mår lite bättre idag faktiskt! Och jag var inte såå dålig över julafton utan det kom först på juldagen! Och värst mådde jag igår!

Roligt att du gillar bilderna! Det kommer mer..

2010-12-27 @ 13:59:01
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hoppas du är helt och hållet på benen nu igen! själv kämpar jag på...det går lite upp och lite ner...och så lite upp igen. Känns som vi smittar runt förkylningen i familjen också, och sen vilar jag inte tillräckligt antagligen...så det hinner inte gå riktigt över. Men bättre är det iallafall.



Ser mysigt ut hos er! Förstår att hundarna trivs! God fortsättning på 2011 och jag ser fram emot ditt alldeles egna ledord! ;-)

2011-01-02 @ 19:48:26
Postat av: Linnea

JO då Susanne, jag mår mkt bättre nu - inte 100 men jag var iallafall och tränade med hundarna idag och det kändes bra. Tyvärr bråkade magen under eftermiddagen... men men... Men vilken förkylning - jag som aldrig blir så sjuk av det. Och som tur är har jag inte smittat min sambo! Men jag har verkligen tagit det lugnt, så gör du det med så du blir riktigt frisk! Jag måste tänka lite på mitt ledord... jag har det på tungan, men det kommer inte ut.

2011-01-02 @ 20:49:10
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0