Minivallmo

I början av sommaren fick jag vallmofrön av mamma, för de hade inte plats för dem. Jag tyckte det var kul att testa och sådde en del frön nere i lilla rabatten. För säkerhetsskulle satte jag ganska många... =) Och det kom upp jättemkt så plantor. Igår när jag donade i rabattn bröts en blomma av - så den tog jag in och satte i vas.

    
Givetvis var jag tvungen att testa lite olika grejer, som förr då jag fotade mkt blommor och annat med min systemkamera.

    
    
Vallmona kom i olika färger och former, dubbla, vita, rosa.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vallmor är så vackra! De tillhör mina absoluta favoriter i växtriket. Och vilka fina bilder du tagit! :)

2010-08-18 @ 01:12:32
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Linnea

Tack Susanne för alla fina kommentarer!

Jag blev riktig nöjd själv med flera av bilderna på vallmon. Det är lättare att fota den blomma i vas än på friland tycker jag, det är lättare att skala av. Ibland är det så roligt att förlora sig i kamerans värld. Jag ska försöka fota så mkt som möjligt nu under vår resa. =)

2010-08-18 @ 10:14:57
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0