Blommor och kuddar

För ett tag sen sydde jag ju lite nya kuddfordral till sovrummet, nu har jag även fixat nya fodral till soffkuddarna. Det blev i matchande rött och svart. Taft och siden även denna gång. Men det mönstrade tyget i rött är på avigsidan, det blev finare så! Tydligen hade jag inte lagt ut bilderna från sovrummet... så de kommer här!

  

Det fanns inga passande gröna tyger så det fick bli beige, guld och lite silver. Så här blev det med de andra kuddarna, med mina fina tyger från Garment District, New York.

Och givetvis har jag en kruka på entre balkongen sedan ett tag... underbart med lite färg och lite blommor. Nu står där faktiskt två krukor till med penséer i. Jag älskar dessa blommor och i år blev det rosa och vinrött i en stor och blå (!!!) och vita i en liten. Det kommer bilder på dessa när de vuxit till sig lite!

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättefina kuddar! Skulle också vilja sy mer kuddfodral själv, tycker dock att det är svårt att hitta fina tyger här i trakten. Du kanske har något tips där?

2010-04-20 @ 21:24:00
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fint! :)

2010-04-21 @ 23:11:07
URL: http://phose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0