Halsband och täcken

Idag har jag sytt två halsband till Java och Coralle, två whippar. Sen har jag sytt klart Beckans nya regntäcke. Det gamla står inte längre emot regn men det funkar som vindtäcke och extra täcke. Härnäst ska jag fixa lite nya reflexhalsband att ha under höst och vinter. Och sen blir det bävernylontäcke med flecce respektive teddy.

   

Halsbanden ovan har fått de nya "ringarna" som är fyrkanter, sleifer. Det blir väldigt bra. Synd att de inte finns i guldfärg också! Kedjorna har jag inte använt än, men jag har en plan för dem.


Kommentarer
Postat av: veronika

åååh vad fina saker du gör.. du är grymt duktig.. jag har ju sytt några halsband till stefan det klarar jag av, men ett regntäcke fixar jag inte! Har sytt ett fleecetäcke en gång, blev rätt bra, men väldigt fult med sömmar överallt..

hur är allt annars?? Bra hoppas jag.. Söt bild på Sigge i soffan med, gud vad han e lik Stefan..

Kramar från veronika, Stefan & Brorsan

2009-09-07 @ 21:58:44
URL: http://stefanitalienskvinthund.blogg.se/
Postat av: Veronika

hej, varför kasterade du beckahm, var han juckig mot Sigge? eller av annan anledning? Hrligt att höra att Sigge har tuffat till sig ltegrann, det kan Stefan också behöva för den lille sparven är skittuff, han är helt orädd. Den lille heter Brorsan så det är inget arbetsnamn.. haha. Lite kul tyckte vi att döpa honom till det. Egentligen är han ju Stefans brorson så det var så vi kom på namnet, vi tänkte först ta ett efternamn som namn till honom , typ Larsson. För då hade det blivit Stefan Larsson, hur kul som helst, men vi fastna inte riktigt för det. Så Brorsan blev super, jag kom på namnet och peter sa med en gång, det ska han heta!

Vi tränar rumsrenhet och ensamhetträning och allt går över förväntan, enda nackdelen är att Stefan har svårt att säga till och brorsan har en förmåga att vakta maten, även om de har varsin skål, man måste nämligen äta ur stefans matskål bara för att man kan :p



Tror inte att täcken är min grej att sy, alldeles för svårt, så jag sträcker mit till halsband, tänkte göra ett till brorsan, han har stefans gamla lite stort men det har vi fixat till med ett gummiband..



Kram

2009-09-08 @ 16:59:22
URL: http://stefanitalienskvinthund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0