Nu äntligen...

är Andreas hemma, och så även kameran så jag kan lägga ut lite nya bilder. Det har varit en skön helg med långa promenader, idag gick pappa och jag i skogen och hundarna rände lösa hela rundan och så har der fräst runt i trädgården, härligt! I lördags var Erik här med Åke och då gick vi långrundan här i krokarna. Åke är en jättebiffig jack russel som har fått en egen klövjeväska. Han verkar gilla den och Åke var så duktig hela promenaden. I fredags blev det ingen långrunda, men Sigge fick springa av sig med Ramses, en annan IG här i området. Beckan fick vara kopplad för han och Ramses passar inte så bra ihop längre.
Åke med sin klövjeväska
Sen har jag sytt en del också och mer är på gång. Nu har jag sytt tre halsband och har ett kvar på beställningen. Sen blir det regntäcke till Vintra och antagligen täcke och halsband till mina egna.
 
Igår var jag på torget och handlade lite växter, det är så himla mysigt att göra det. Och idag handlade vi jord och lecakulor och ikväll har jag planterat. Det är så härligt och rofyllt att göra det. Och nu känns det att sommaren är på väg när krukorna åker fram och planteringarna börjar samlas på balkongerna. Detta året blir det pelargoner på framsidan i svarta och vita krukor och någon i terrakotta och pelargoner i rött, korall och vitt. Härligt! På baksidan blir det "ätbart" och viol och palettblad såklart. Här blir det krukor i blått och grönt, planteringslådor och säkert en och annan mindre terrakottakruka också. Jag ska testa att så lite iår, det blir vaxböner, persilja och zucchini. Det ska blir spännande att se om det blir något av det. Vaxböner och zucchini har jag odlat innan, men inte i kruka. Sen blir det svarta och vita violer, lavendel och fjärilslavendel och australiensisk viol iår igen - den måste jag bara ha för den var min stora favorit förra året.
 Från vänster bak: citrontimjan, gräslök, vanliga lavendel, fjärilslavendel. Framme: austaliensisk viol i lila och vitt, vit viol, svart viol.
     


Kommentarer
Postat av: Cel'Dara

Vad mycket fint! Och dom svarta violerna var ju såklart min favorit. :-)

Såna vill jag oxå testa att odla på min eventuella balkong nästa år. :-)

I år hinns det ju inte med eftersom det nog inte blir inflytt förräns i augusti eller september, om det ens blir av då vill säga. Men jag håller tummarna så hårt jag bara kan. Elvis oxå! För vi VILL VERKLIGEN ha balkong! Eller mest jag iofs... Elvis lär ju inte våga vara där ute ändå, den lilla fegrumpan! ;-P

2009-05-17 @ 23:13:27
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Anna-Viktoria

Åh, mysigt med blommor. När jag "landar" och hittar mitt ställe.. då ska jag har galet mkt fina krukor med blommor och grönt =)

2009-06-10 @ 02:08:37
URL: http://annaviktoria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0