Del 2: Sigge

Vad heter din hund?
Skogsville's one night stand - Sigge. 
    

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Han hette Steve men vi bytte till Sigge som vi gillar bättre. Hade funderat på en fotbollsspelare till men hittade ingen som passade.

När är din hund född?
Han är född 2006-10-03

Vilken ras är den och vilken färg har den?
Det är självklart ;-) en italiensk vinthund, han är svart med vita tecken.

Vad väger din hund?
Han väger bara 4,8 kg, men nu har han gått upp lite.. så jag hoppas han väger 5 kg nu iallafall. Han är 38 cm hög

Vart köpte du hunden?
Jag köpte honom hos kennel Skogsville i Borås, Dalsjöfors.

Varför valde du just den rasen?
Eftersom jag redan hade en italienare, och älskar rasen ville jag självklart ha en till av samma ras och samma kön!

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Jag har ännu inte tävlat med honom, men uppfödarna har ställt ut honom och jag har för mig att det var rätt bra resultat. Om han utvecklas mer socialt kommer jag att ställa honom i november vid Växjö internationella utställning!

Är hunden rädd för något?
Tyvärr är han rädd för ganska mkt, han är skygg och vaksam mot ljud, folk osv. Men det blir bättre och bättre och han har utvecklats mkt sen han kom för 2 ½ månad sen. Han är väldigt nyfiken och gör som Beckan gör så han blir mer och mer modig.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Nej två räcker!

Kan hunden några konster och lydnad?
Jag har inte haft honom så länge så Sigge kan inte så mkt än så länge men han har varit väldigt lättlärd så här långt. Han kan sitt, ligg och stå på bakbenen, hit/visslings kommandot, börjar lära sig stanna kvar. Han kan hoppa över hinder ute och på agilityplanen och över mitt ben.

Till alla som känner sig utmanade - varsegod!! =)
Ex Anna med Dino och Dorinda, Elsa och Balto
Cilla med Essi och Yoyo


Kommentarer
Postat av: Olga da Polga

Linnea

Hejsan och tack för alla dina gulliga inlägg i vår blogg ! Så tråkigt att vara sjuk - jag hoppas du snart känner dig bättre ! Men kanske du nu kan samla kraft och tankar under en stunds ofrivillig vila ...

Självklart tar vi oss an utmaningen !

Du har lagt in massor av underbara bilder här - skall noggrant kolla igenom alla ;-) och så är jag så glad att ni trivs tillsammans med Sigge ...

Många Kramar Anna, Dino, Dorinda, Elsa och Balto

2009-03-13 @ 19:45:59
URL: http://www.olgadapolga.se
Postat av: Andreas

Trevligt! :)



Just det, jag har flyttat min blogg till www.improveme.se/andreas så besök mig gärna där! :)



Hoppas du får en underbar lördag och en fortsatt trevlig helg!

2009-03-14 @ 15:53:32
URL: http://improveme.se/andreas
Postat av: Karin

Riiktigt bra att du kommenterade hos mig :D jaghade tappat bort din blogg! Hade den på favoriter på min gamla dator och försvann i bytet.



Tycker att det ser ut som att Sigge har rätt lik färg och teckning (el vad jag ska kalla det, vita fläcken :P) som Naiha har :D

2009-03-20 @ 01:40:49
URL: http://karinostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0