Flat Iron och ett par smygfoton

Det finns vissa platser som är roliga att besöka när man är i New York. Och vi valde att göra en hel del turistgrejer, även att Andreas redan hade varit på de flesta några år tidigare. Det var roligt att uppleva dem tillsammans. VI har sagt att nästan gång vi åker - så blir det mer välplanerat och vi ska leta upp bra och spännande vegetariska restauranger i förväg. Även om vi åt gott och prioriterade maten, så känner vi att vi kan hitta restauranger som Hangawi varje kväll. I alla fall så hade vi två dagar på södra Manhattan och då blev det några klassiska bilder!

  
DKNYs reklamvägg - väldigt snygg. Jag köpte en topp med den som tryck! Sen har vi Flat Iron, känd byggnad. Och så jag med Frihetsgudinnan långt borta!  Sen smygfotade jag även lite... men jag fegade ur båda gångerna och var inte tillräckligt snabb.... eller nära.
 
Den första är på Wall Street, jag vågade inte fråga poliserna om jag fick ta en bild på dem så vi smygtog en och låtsades ta en bild på mig... Väldigt diskret. I NYC är det vanligt med ortodoxa judar, här var en hel busslast. Jag hade aldrig sett ortodoxa judar förut så det var exotiskt för mig... Lite roligt med den gula bussen, såna man ser på amerikanska collegefilmer jämt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh vad jag gillar bilden med skolbussen och de judiska männen!!! Sååå mycket NYC över den! :)



Jag är en riktig New York-älskare och har varit där tre år i rad nu men tyvärr kommer jag inte dit i år. Förhoppningsvis 2011 dock...orkar nog inte vänta längre! ;)

2010-08-12 @ 00:46:27
URL: http://susalull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0