Ännu mera sytt - blått siden

Nu har jag sytt lite till.. jag satt uppe sent igår och sydde. Jag har gjort lite smågrejer, sytt på reflexer på täcken, lagat en sele och sytt två nya halsband. Jag sydde även ett nytt kuddfodral igår i det blå tyget, det blev jättefint!

   

Det blå är till Beckan, det är i blått kinesiskt siden med grått nylonband. Det svarta är till Sigge och är gjort i svart bävernylon, svart nylonband och reflexpaspoal. Jättekrångligt att sy, inte alls så lätt som jag hade förställt mig, men det blev bra även om jag fick göra om det en gång och sen är jag ändå inte helt nöjd med resultatet eftersom bävernylonet drog sig lite. Men det funkade bra på och det är det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: Lina och Vintra

Oj, vilka fina grejer du syr hela tiden! Som små karameller! :) Verkligen helt underbara tyger med härlig lyster.



Ska bli kul att få ett nytt täcke till Vintra, speciellt med tanke på den kyla som varit nu. Men som sagt, det är absolut ingen brådska med det.



Ta hand om er så hörs vi!



Kram från oss!

2009-01-06 @ 12:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0