Vårt fina stall i Bergunda

Jag har tillhört samma stall sedan jag var 12 år och slutade som gymnast. Två år tillhörde jag Lunds ridklubb då jag pluggade i Lund och det var en jättetrevlig klubb också. Mitt stall som allmänt kallas Bergunda, är egentligen Växjöortens fältrittklubb, VFK. Det är ett stort stall med flera stallar, två privata och ett med ridskolehästar och två ridhus, samt två ridbanor och stora fina hagar. Stallet är beläget så vi kan rida kortare eller längre turer i skogen, vackra bokhultet och runt Bergunda sjön.  Sen jag började rida har stallet i stort sett likadant ut, bortsett från att fler byggnader tillkommit. Men efter sommaren var stora delar av huvudbyggnaden omgjord och det var så fint och luftigt. Nu står alla hästar i egen box och taket är upplyft. Innan jul, då jag skadat mina två fingrar och det var 17 minus ute, bestämde jag mig för att åka ut till stallet ändå - för att fika och umgås och kolla lite innan det blev för kallt. Vi är bara 6 st i gruppen och de var endast 4 st som red men det var en tapper skara som kämpade på i kylan. Det var så kallt så det var disigt inne i manegen. Själv satt jag på sittunderlägg, med varma långkalsonger, termobyxor, tjock tröjas och täckjacka - och mina nya snowjoggers. Självklart hade jag mössar, halsduk, vantar och hundfilten också. =) Vår kamera börjar tyvärr bli lite trött så det blev inte så mångs bilder men här är några.

     
 Hästarna är Urkella, Baccadi, Goofy och Mack. Sötaste Mack var lite sur men är en fin liten ponny som är rolig att rida.

 Fina Urkella (med det fula namnet) men en härlig häst att rida!
 

Kommentarer
Postat av: Zandrah

Urkella var då (namnet till trots!) en riktig skönhet. :-)

2009-12-29 @ 22:20:30
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0