Julpyntat - gott o blandat

Idag har jag julpyntat här hemma! Klätt granen och tagit fram tomtar och änglar. Sen ska vi faktiskt ut på promenad idag, äntligen - för idag är det inte så många minusgrader.

   
Oklädd och klädd gran! Vi har en liten gran som är lite ojämn... =) Sen en liten samling vita änglar och två glasgranar som jag fått från min vän Asuka som bor i Japan.

 I år fick jag en söt almanacka och två par ätpinnar med varsin böna i keramik som man lägger pinnarna på när man dukar. =) Jag tänkte inviga dem ikväll då vi ska äta lite japansk inspirerad mat med tofu.

 Den här fina koftan kunde jag itne låta bli. =) Men det var svårt att fota den. Det är rosenmönster i två röda nyanser.

 Sen har jag tagit upp min stickning lite igen... det var så länge sedan. Men det är rätt skönt att sticka lite framför tv.

  Givetvis har vi en amaryllis här hemma också. Vi har en klassiskt röd och en vit också. Jag älskar lökväxter. 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken lagom stor gran ni hade, superfin! Visst är det kul med stickning o så nöjd man blir när man får ihop det :). Halsduken ser superfin ut! Är det sånt där "olikfärgat" garn? Så man slipper byta garn för att byta färg. Kram Jennie

2010-01-10 @ 17:24:19
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0