Våra dagar i London - torsdag

Vi steg upp tidigt på torsdags morgonen, halv 6 var jag uppe. Vi blev hämtade en timma senare och åkte tåg ner till Kastrup och Köpenhamn, smidigt och snabbt. Kl 12 gick planet och allt gick bra. Tyvärr var det ingen mat på flyget eftersom resan var så kort, 2 h ungefär. Men jag hade med mig mackor och Andreas köpte på Kastrup. De hade som vanligt inget till mig... När vi väl landat i England försökte vi ta oss till Heathrow express så fort som möjligt för att ta oss in till London. Det var smidigt och för 200 kr och på 15 min var vi i centrala London, Paddington station. Alternativet var att ta vanligt tåg 1-1½ h men billigare. Men vi ville hitta på något även denna dag! VI åkte taxi från Paddington till Bedford Square och Bayley Road och fick se mkt på vägen till hotellet. Det var ett ganska litet men stilrent och trevlig hotell. Inte speciellt engelskt. Men självklart hade de heltäckningsmattor nästan överallt. Vi landade en stund på hotellet och gick sedan ner till Oxford street för att insupa atmosfären. Det tog oss 2 minuter att ta oss till Oxford Street - ett medvetet val från oss. Rakt ner låg Soho - så vi hade väldigt nära dit också. Det är skönt att bo riktigt centralt så man kan gå till allt.

Hotellet och lobbyn samt gatorna runt i kring. Det var ett jättehäftigt konstverk längre bort på gatan. På andra bilden till vänster så har vi British Museum precis bakom oss.

Vår närmsta tunnelbane station var Tottenham court road, bara ett par minuter bort. Där fanns även Dominion där det spelades musikaler. Första tvärgatan från vårt hotell och neråt är Oxford Street, den stora shoppinggatan i London! Det var varmt och mycket folk och massor av olika butiker!

På kvällen åt vi på hotellet som hade en liten och trevlig bar och restaurang. Sedan gick vi bort mot British Museum. De hade kvällsöppet denna kväll, vilken tur! Ända till halv 9 var vi där och det var fantastiska saker vi fick se. Och det var bara ett fåtal andra där så dags på kvällen! Till vår stora förvåning fick man fotografera där inne! Det som var öppet och som vi hann med denna kväll var den Sydöst siatiska avdelningen med massor av Buddha och Hinduiska figurer, porslin mm. Undertbart vackra saker som inte kommer till sin rätt på en bild!