Shopping i New York

När vi var i NYC förra året så hade vi tur, för dollarn stod lågt ca 6 kr och dessutom är det många gånger mycket billigare i USA. Så dubbelt upp. Jeans, skor och många andra saker är mycket billigare, ex kostade många jeans 300-.400 kr som vi ger 1000 kr för här i Sverige. Mina skor var ett par hundra kronor billigare och ex dyrt smink som i.d kostade under halva priset, likaså Dermalogica. SÅ här efteråt har jag många gånger tänkt att jag skulle handlat mer, passat på. Fast vi åkte hem med fyllda väskor. Jag köpte även med mig presenter, bland annat en tatueringsbok till min bror och en Ed Hardy parfym till min brors sambo.
   
Jag älskar Japan och japanska grejer, men även kinesiska tyger och annat fint från Kina. I Chinatown köpte jag den här gröna klänningen och den guldiga väskan, väldigt billigt var det där. Ett par dagar senare när vi var nere i Soho hittade vi av en slump en otroligt fin japansk butik, Kiteya Soho. Det fanns så mycket fint där, jag köpte bland annat den här fina väskan, ett lackat hårspänne och en brosch. Det var jättetrevlig personal där också, vi var där i över en timma och pratade med de japanska kvinnorna och fick massa tips om kommande resa till Japan!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0