Kedjor, sleifer och tyger

Som sagt, jag har även fått hem lite nya grejer som jag har beställt. Kedjor och sleifer - fyrkantiga ringar.
  
Kedjan är ganska liten, total längd är 13 cm och ringarna passar till de smalaste nylonbanden jag använder, ca 2 cm breda. Jag tror att de kommer att funka bra till båda IG, whippet och liknande storlekar. Sleifen beställde jag hem i två storlekar, små och mellan - som passar till nylonbanden jag använder. Dessa saker fanns bara i silverfärg till ett bra pris. Mässingskedjan i guldfärg kostade över 100 kr. Det tyckte jag var alldeles för dyrt!

Jag har även kollat igenom lite kataloger på sistone och funderat på att använda andra material om det finns önskemål. Dels har jag hittat fina jaquardtyger i siden och dels bomullstyger i fina mönster. Vi får väl se om någon nappar på idén. Jag tar hem tyger på beställning och syr!
    
Kinesiskt siden, färger fr. vänster: svart, grått, svart/rött, turkos/guld, svart/marin

    
 
Tygerna finns på stoff och stil. Dessa fastnade jag för, jag gillar mönstrena! Vissa fanns i två olika färgställningar, bland annat de lila - de finns även i rött/rosa. Jag tror de hade blivit fina som hundhalsband. Finns det andra önskemål om mönster och/eller färger - hör av dig! Just nu är jag själv inne i en lila period - jag älskar lila! Och det finns ju även jättefin bävernylon i lila! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0