Stickat och pelargon

Jag trodde mina pelargoner skulle dö när jag flyttade - de såg inte mycket ut för världen och en del var bara enstaka pinnar som såg vissna och uppgivna ut. Men - de har kommit tillbaka - de som överlevde vintern - och den första knoppen har tittat fram! 



Och äntligen är jag klar med Beckans tröja! Efter många pikningar och frågor kring vad jag stickar och mitt svar är alltid sjal eller halsduk - bestämde jag mig för att nu jäkla ska jag sticka en tröja till Beckan. Lagom stort och svårt projekt tänkte jag. Jag utgick från den tröjan som han redan har och som Emelie har stickat. Men jag har inte stickat ben utan bara gjort hål. Tröjan består av två delar som är monterade - en tröjdel och en del under mot bröstkorgen. Jag är väldigt nöjd och glad att jag testade något annat än halsduk!

     

Jag har gjort en polo i ribb, sen slätstickning med avslut i moss - skulle varit ribb men jag gjorde fel! Sen mosstickade jag underdelen med. Svart ull med ränder i kakigrönt och blått. Gummiband bak för att hålla tröjan på plats. Det är hål för benen om det inte syns på bilden! Jag har utgått från ca 50 maskor i början, sen ökat till ca 80 maskor för att sedan minska igen.

Kommentarer
Postat av: veronika

ska ni köpa/skaffa er en andra hund trots allt? tänkte på din diskussion på vinthund.net..
kram kra

2008-03-28 @ 13:33:12
URL: http://stefanitalienskvinthund.blogg.se
Postat av: veronika

allt är bara bra här! Såg den fina tröjan du stickat till stefan och blev lite avundsjuk... väldigt fin, du är så duktig vad det gäller sy-grejer jag har tummen mitt i handen vad gäller sånt. kram

2008-03-28 @ 18:20:45
Postat av: Flo(och camilla men hon typ sover nu, haha)

Hejhej :-D Frey är ny i familjen. Kullbror till Zing och omplacering. Var inte direkt planerat, haha, men så kan det gå :-)

/Flo

2008-03-29 @ 18:32:28
URL: http://web.comhem.se/camillafritz
Postat av: natalie

Åh, vilken söt tröja! Du är jätteduktig på att sy/sticka hundkläder & halsband.

2008-04-19 @ 10:05:50
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund
Postat av: Olga da Polga

Hej !
Har du börjat med nya jobbet ännu ? Tycker att det var så länge sedan du skrev här, så jag börjar undra lite...men jag hoppas att du mår bra !
Finfin polo du stickat ! Har för första gången i mitt liv, sedan skolan då jag fick "IG" i syslöjd vågat sy igen ! Nu vimlar det av kuddfodral här hemma - haha - och det är såå kul ! Knappast snyggt, men nog tycker jag att jag skulle kunna få åtminstone "godkänt" nu av min gamla slöjdlärare ...
Trevlig Helg önskar Anna med c/o

2008-04-19 @ 12:11:27
URL: http://www.olgadapolga.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0