söndagsträningen

Igår hade vi en mycket bra agilityträff. Vi har "fri träning i manegen" och träffas nästan varje söndagskväll två timmar och tränar ihop. Första gruppen bygger bana med sina stora hundar, vi med små kommer sen och kör med våra små hundar och plockar in hindren. Det funkar bra och är jättekul. Jag var så laddad igår och hade sett fram emot träningen. Vi var 6 st igår och 8 hundar. Jag hade lovat Malin att köra med Zombie nu när Malin går på kryckor så jag körde dubbla pass. VI hade sån tur igår - vi fick hjälp av en trevlig kvinna som såg potential i mig och Beckan och vi behöver hjälp - eller rättare sagt  - jag. SÅ hon visade lite tricks och sen testade vi och jag märkte skillnaden när jag följde hennes tips. Oj vad roligt det var... Jag är så nöjd och glad och tackade för all hjälp! Det är roligt när människor vill hjälpa till när dom ser att man inte är så duktig och hon var pedagoisk och kunnig. Jag är så glad! Det gick bra att träna ZOmbie också och lärorikt att testa någon annans hund. VI gjorde framsteg igår iallafall och nu är jag laddad igen... är det inte söndag snart!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0