Kilroy och en saluki

I lördags hade jag och Johanna bestämt träff hos mig - dels för att hon skulle hämta täcket som jag sytt om till hennes ena whippet Prim och dels för att vi skulle se om Kilroy och Beckan ville leka. Kilroy är en toy terrier som är en jättesöt liten herre! Hundarna kom väldigt bra överens men ville inte leka. Men vi hade turen att råka på en saluki iallafall uppe i hagarna. Beckan ville leka en kort stund och fräste dit direkt och visade upp sig genom att köra ett par racerrundor. Sen var han nöjd och satt bakom mig och huttrade. Ingen ville alltså leka idag förutom saluki tiken som var så fin. Hon sprang med sin bjällra om halsen och försökte få igång killarna. Sen kom det en häst på ganska långt håll och på tre sekunder var hon där .... tydligen gillade hon att stöta fram häst och boskap. VI tittade förundrat på - snabb var hon, och roligt hade hon. Matte var inte lika road. Vi gick saliga hemåt efter att ha sagt hej då.... ja salukin är så vacker!



Bilden är lånad från Svenska salukiringen. Det är en particolour röd och tiken vi träffade var ganska lik denna hund!

Kommentarer
Postat av: Carolina Holstensson

Kanske det var Shantie (Shafaq Shantie Seabreeze). Jag känner hennes matte Linnéa och har haft Shantie hos mig en vecka i somras, hon var så himla mysig = )

Particolourhanen på bilden finns i hennes stamtavla. Jag har också en fläckis fast han är vit och svart/grå med ett par tjusiga "glasögon". Nu ska jag kika på dina täcken!



Mvh Carolina

2008-09-20 @ 12:15:59
URL: http://www.zandirah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0