Lösträning

Idag har jag inlett lösträningen med Sigge. Vi började med en promenad med långlina vid lunch tid och det funkade jättebra. Beckan var lös hela tiden nästan och så kallade jag in hundarna med jämna mellanrum. Jag har god draghjälp av Beckan, men det funkade bra att kalla in även när inte Beckan kom eller var sysselsatt med annat. Så det var en härlig promenad i några få minusgrader och frosttäckt landskap. SÅ jag kunde låta linan släpa utan att bli skitig. Jag halade in linan då och då och donade med längden men han fick springa som han ville lille Sigge. Jag är sååå nöjd! 

På em åkte jag iväg till en rasthage som är stor med stängsel runt om. Där släppte jag dom lösa och tanken var att de skulle leka lite, men jag misstog mig... jag har ju som bekant två hanar så de lufsade mest runt och luktade och kissade. Sen kom det ett par med en staffetik och så länge hon hade sitt täcke på sig gick det väldigt bra att leka med Sigge. Men sen när täcket åkte av blev hon lite för hårdhänt och stackars Sigge blev lite rädd och fick sig en och annan staffe-buff.. nåja, det är bra träning och jag är väldigt nöjd med dagen. Det har varit en mkt bra hunddag idag! 

Sen har jag även börjat sy kuddar idag och förberett tyget för lite halsband. Så ny ska jag sy lite i sidentygen jag köpte i New york! Äntligen! Bilder kommer såklart! 

Det här är min långlina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0