Din favorit....

på julbordet? Vad är det?

Jag vet att jag är lite sen med min fråga, men frågan uppkom liksom här runt jul och nu tänkte jag kolla lite med er - vad äter ni på julbordet och vad gillar ni bäst?

Jag har inte ätit kött på 14 år så mitt julbord ser lite annorlunda ut och givetvis har det påverkat  hela familjen litegrand. Vi har utvecklat julbordet och det var så jag började tänka på det. Dessutom blev det intressant att jämföra med min sambo vad de hade, och på min fråga vad de hade för grönsaker på sitt julbord - var svaret INGA!!!!.

Jag önskar jag hade en bild på min jultallrik men tyvärr, idén kom lite sent för det. Givetvis hade mina föräldrar, min bror och hans familj samt min brors sambos mamma med respektive ett lite mer traditionellt julbord men utöver det kan jag berätta vad jag äter på julbordet och då delar jag jag oftast upp det på två dagar (jag äter inte ägghalvor och omelett samma dag exempelvis)

omelett med grönkålsstuvning (sk långkål)
ägghalvor
grönkålssallad med äpple och senapsdressing (kall)
 rödkålssallad med apelsin (kall)
kokt potatis
veg.janssons frestelse
vörtbröd
brysselkål

ibland har jag haft med veg.cocktailkorv och/eller veg.bullar, kokta morötter i marinad, rödbetssallad (kall), inlagd gurka...

Min favorit är grönkål tror jag - i båda varianterna. Kanske att den kalla är stået vassare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0