Veckans träningspass och "säljer du den där eller"

Jag har varit i mitt esse på träningsfronten i veckan - efter inspiration av Anna och Bessie har jag lärt Beckan att stänga dörrar - små dörrar - typ köksluckor. Jag tror inte att han vet varför han ska göra det men han gör det - öppna dörrar med nosen har han kunnat länge - på eget initiativ. Bara han får in nosen så är det bara att peta upp dörren. =) 

Sen har jag lärt Johnny att rulla runt tillsammans med Malin. Jag har haft Johnny flera dagar den här veckan och man behöver några dagar på sig att träna in ett nytt moment. Kul! Han är så liten o söt när han rullar. Det sitter inte helt - men han är så duktig! 
En parantes är att när jag var ute med hundarna i stan för några dagar sedan så gick vi förbi tingsrätten på väg till en brevlåda - där stod en hel stor familj och som vanligt var det mkt "åh vad liten" (syftande på Johnny) som kom från alla tjejerna. Och så hör jag en killröst "säljer du den där eller" - "nej" sa jag - "jag skulle inte tro det" (det är ju inte ens min hund) - "skulle du sälja dina barn eller" sa jag och fortsatte gå med långa blickar efter mig. Alltså vad tror folk egentligen. Frustration.


Denna helgen har vi hand om Hera och idag tyckte jag att det var dags att prova henne lite. Så vi tog ut Beckan och Hera på långpromenad och jag visade pappa hur man lägger spår i skogen. Så vi la två spår var och sen gick vi en skogrunda och kom sedan runt tillbaka till spåren och då visade jag hur man går tillväga. Det gick bra - över förväntan. Vad annat kan man förvänta av en brukshund! =) De var så duktiga båda två och Beckan vet precis vad det handlar om nu. Och det är ju så gott att hitta ost i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0