min skatt

min pojkvän är som en skatt som jag hittade på havets botten. det är inte lätt att finna någon att älska och leva med. Men det har jag gjort. Därför är han min skatt. Han är så bra för mig. Han lyssnar alltid och finns där. Han är rak och ärlig. Vi längtar efter att flytta ihop. Just nu pendlar vi - men det är inte så jobbigt som en del tror. Men det ska ändå bli skönt att bo ihop. Det är inte så jobbigt att pendla när man ser en ände på det. När man blickar framåt tillsammans och båda vill åt samma håll. Då ser man pendlingen som en möjlighet, och ett trevligt miljöombyte.

Andreas läser islamologi, alla tror att han därför ska bli muslim. Men så är det inte. Islamologi är läran om islam. Men om ämnet kan man läsa på Islamologi.se - där skriver han små artiklar om nya saker som händer i den muslimska världen. Vi diskuterar ofta islam och jag har lärt mig jättemycket som jag inte visste förut genom våra diskussioner. Jag älskar att diskutera med Andreas. Jag måste få diskutera saker. För mig är det livsviktigt.

Vad hundar är för mig - det är vad fotboll är för Andreas. Jag har aldrig varit intresserad av sport, så när jag inte förstår mig på händelser inom fotboll som betyder mycket för honom - försöker jag tänka och relatera till hur jag känner för hundar. Det gör det enklare att leva sig in i hans engagemang tycker jag och förstå hur det känns när hans favoritlag förlorar en match osv. Engagemang är något viktigt. Engagemang kan få människor att uträtta saker de aldrig trodde att de skulle kunna eller klara. Därför är det viktigt att bibehålla sitt engagmang. ibland ligger engagemanget i träda.. men sen vaknar det till liv igen och så kan man satsa på  nytt med nya krafter. Jag tror att människan mår bra av att brinna för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0