David Eugene Edwards

Första helgen i december hade vi bokat in oss i Malmö för att gå på konsert. Malmö bjöd inte på sitt bästa väder och det var kallt och blåsigt när vi kom ner med tåget - snöblandat regn tog emot oss och jag var glad att jag tog med mig två par byxor! Vi började med att checka in på hotellet  och sen tog vi oss en kort bit bort till Agnez Café och åt lunch där. Det var ett mysigt ställe och vi fick en god lunch! Därefter gick vi en sväng på stan och shoppade lite, det blev lite gott te bland annat - det kan man ju aldrig ha för mycket av. OM jag hade vetat att en av mina favoritbutiker skulle lägga ner i Växjö hade jag shoppat på Joy - men tyvärr visste jag inte det då... Vi var även en bit bort och besökte en livsmedelsaffär med bara vegetarisk mat och mycket ekologiskt. Jättekul - för jag har aldrig varit i en sådan butik tidigare och jag önskar att vi kunde köpt med oss massor av mat hem - men det var ju lite svårt den här gången, minst sagt. Vi softade sedan lite på hotellet innan vi gjorde oss iordning och tog oss bort till restaurangen som Andreas kompisar här nere hade bokat. Vi var ett sällskap på sex personer och hade en trevlig middag! Sen var det dags för kvällens höjdpunkt på Palladium. Jag ska erkänna att jag inte har lyssnat speciellt mycket på varken 16 horse powers eller David Eugene Edwards - men det var en fantastisk konsert - så mäktig och stämingsfull. Jag skulle lätt gå och lyssna igen. Tack och lov fick med med oss en bit hem - det fanns en särskild bok som såldes med en skiva med 6 låtar - halleluja. Så himla bra! De här bilderna har jag inte tagit själv utan jag har fått dem av en av de andra som var med!



   
  
Efter konserten gick vi till en mysig pub där vi satt och pratade, tog en öl eller en irish coffe. En mycket trevlig kväll! Hotellet som låg väldigt bra hade världens bästa frukost - den var helt fantastiskt. Det fanns praktiskt taget allt och det var så gott! Ekologisk fil, surdegsbröd och ekologiskt ägg samt lite frukt och te blev en kanonstart på dagen!

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Vad det låter som en mysig helg!

Måste erkänna att jag inte alls har hört dom, känner faktiskt inte ens till dom men jag ska genast kolla på youtube.

2012-03-05 @ 01:22:21
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Linnea

Ja det var riktigt trevligt och konserten var super. David Eugene Edvards spelar fortfarande med the Wovenhand. Andreas ska se dem i Denver senare i vår under sin USA-vistelse. Det finns ett ganska tydligt kristet budskap i deras musik, men de är inte speciellt kända.

2012-03-08 @ 13:53:48
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0