I kruka och vas

Blommornas tid är här. Underbart! Jag plockar in blommor utifrån och sätter i vas. Vi har massor av hundkex, smörblommor och annat i närheten. Idag plockade jag in vild daggkåpa och en lila titel. Under våren har jag även köpt en vattenhyacint, som tyvärr inte blev så långlivad som jag hade tänkt mig. Och vackra ranunkler. Helt underbara. Jag har köpt kryddor och planterat, flyttat ut balkongbuddhan och planterat vårlökar i stora krukor vid entrén.

   
   
    
 Basilika har jag sått inomhus. Gräslöken hittade upp tidigt i år, den övervintrar på balkongen varje år. Lite blommor som vi har inomhus, flera orchidéer, såklart. Och en och annan kalla.

     
    
   

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Åh så många vackra blommor! Jag kan inte låta bli att le åt alla färger och former!

2011-06-03 @ 22:17:30
Postat av: Linnea med hundarna

Jag älskar färg och form! Några av bilderna tog jag faktiskt när jag tog detaljbilderna, men de hamnade här sen... inser jag nu. =) Jag bara måste ha växter omkring mig! Och så har det alltid varit! När jag var på Sicilien för många år sedan tog jag med mig två kartonger med kaktusar och sukulenter från mina vänners tomt. =)

2011-06-03 @ 23:25:30
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Vad kul att ha något sådant från utlandet. =o)

Jag är också en sådan person som trivs bäts med växter runt omkring mig.

2011-06-05 @ 14:50:05
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-19 @ 02:08:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0