Detaljer

Jag håller fortfarande på att lära mig kameran, och för att lära mig lite gick jag runt i lägenheten och fotade en del och har testat olika saker. Så här kommer nu lite detaljbilder från vårt hem.

    
   
Överst från vänster:
1) Buddha, trähalsbandet är från Hare Krishna,
2) nya ljuslyktor i form av rosa lotusblommor tillsammans med en vattenhyacint,
3) Guds 99 namn på arabiska, muslimsk,
4) Del av en kinesisk väggbonad med kanji skrift,
5) Lampa, men vi har den mest som utsmyckning,
6) Lycktor,
7) Manekineko och en kinesisk husgud, manekineko är en lyckobringande katt som är vanlig i Japan, den hälsar gästerna välkommen,
8) del av lykta.

Under våren har jag faktiskt köpt nya glasögon! Det är inte det lättaste - jag är kräsen och eftersom jag inte kommer i standardformat så finns det inte jättemycket att välja på. MEN jag fick jättebra hjälp av en kvinna på Synsam - hon var sååå duktig! Och tillslut valde jag dessa - och jag trivs jättebra!


   
De är mörkt lila på utsidan och gröna på insidan!


Kommentarer
Postat av: Zandrah

Snygga brillor! Jag kommer ju inte heller i standardformat så det är jättesvårt för mig också att hitta glasögon. Oftast är dom för breda för mitt ansikte och alldeles för breda över näsan. Och så är skalmarna typ en halvmeter för långa så man får böja dom runt hela örat nästan. Haha!

Glasögonen jag har nu ser nog lite märkliga ut i vissas ögon, för vissa kunder kollar lite konstigt på mig har jag fått för mig. Men jag gillar min nya nördstyle, så jag struntar i det! ;-)

2011-05-30 @ 23:21:57
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vad fint ni har hemma hos er Linnea! jag gillar de mångkulturella inslagen och de genomtänkta detaljerna! :-) Dessutom kul att se ett PERSONLIGT inrett hem som SÄGER nåt om de som bor där och inte baa ser ut som nåt direkt taget ur en inredningstidning! Kram

2011-06-03 @ 01:11:29
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Linnea med hundarna

Zandrah: Tack! Jag har exakt samma problem som du beskriver. =)



Susanne: Tack vad glad jag blir! =D Verkligen en fin komplimang! Jag har alltid haft ett intresse för det mångkulturella och har haft sådan influenser i mitt boende sedan jag bodde hemma hos mina föräldrar faktiskt, det har varit allt från solfjädrar, ryska sjalar och indianska inslag! Jag gillar verkligen det orientaliska!

2011-06-03 @ 11:08:22
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Vad massa fina saker ni har, Linnea! Jag gissar på att ni har ett asienintresse. Eller, jag vet ju iofs att du gillar Japan. =o) Instämmer förövrigt med Susanne angående personligt och att det säger något om er.

2011-06-03 @ 22:14:41
Postat av: Linnea med hundarna

Jeanna: tack till dig också! =) Roligt att få höra att vårt hem är personligt. Ja, vi har nog båda intresse för Asien, på lite olika sätt. Jag har haft mitt intresse för Japan sen jag var liten faktiskt. När min vän Asuka var här sa jag till henne när vi pratade om det, att har jag levt förut så var jag nog japan.

2011-06-03 @ 23:27:33
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Så var det säkert, att du har bott i Japan i ett tidigare liv. =o)

2011-06-05 @ 14:51:23
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0