Dag 4 - Midtown

 Planen för dagen var att hålla till i Midtown denna dag. Vädrets makter ville annorlunda. Det ösregnade hela förmiddagen.... Vi tog tunnelbanan upp till Garments District, en favoritområde för mig som älskar tygar, band och sånt där pyssel. Vi spenderade först en bra stund på Daytona Trimmings och ja - tro det eller ej - men vi blev igenkända!! Efter två år!! Det var roligt att komma dit igen och jag tyckte att jag handlade massor men givetvis hade jag kunna köpta några band till. ;-) Regnet öste fortfarande ner när vi lämnade Daytona och försökte ta oss till Times Square - för även om vi varit där en hel del så kände vi att man måste bara dit en gång vid varje resa iallafall. Det är en härlig plats  - och vi letade efter en av våra gemensamma favoritbutiker.. Virgin Megastore. Vi såg verkligen fram emot att shoppa skivor och hitta nya spännande plattor. Tyvärr låg där en Forever21 istället... antiklimax. Vi flydde undan regnet in i en butik där jag handlade lite sköna plagg (munkjacka, t-shirt, linne) och funderade på vad vi skulle göra.

  
Vi tog en taxi i regnet som tog oss till den andra stora Virgin butiken... Union Square. Men även där låg en Forever21 butik. Det fanns alltså inga Virgin butiker kvar och det var inte lätt att hitta CD skivor i den här staden längre - så himla synd - vi som älskar musik. Vi letade resten av fm och hittade massa vinyl second hand - men det var inte riktigt vad vi var ute efter. Dessutom har ju Andreas sålt sin fina vinylspelare (till min pappa som samlar vinyl). Fm fick avslutas på mysiga Angelas Kitchen - veganskt fik - och vi åt jättegoda wraps där och drack äppelmust. Sen tog vi oss en tur i East Village, passerade genom Chinatown och tog en sväng i Soho innan vi tog det lugnt någon timme på rummet.
   
En riktigt juste grafittivägg hittade vi som vi var tvungna att föreviga. Delar av hotellets framsida!

    
Vackra husfasader är det gott om!

Vi avslutade dagen på Veggie burgers som hade massor av olika vegetariska burgare med tillbehör och såser. Gott! Som vanligt amerikansk storlek på portionen!

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Så roligt att läsa! Tack för att du delar med dig! Och var häftigt att bli igenkänd efter så lång tid! =o)

2010-11-16 @ 08:04:20
Postat av: Linnea

Det är en nöje att dela med sig till andra som uppskattar reseskildringar! =) Ja, jättekul att bli igenkänd!! =D

2010-11-16 @ 18:54:03
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Jag ser fram emot att få höra mer! =o)

2010-11-16 @ 19:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0