På balkong o rabatt

Mina odlingsprojekt går bra, nu har jag satt nya rädisor när det blivit lite svalare ute och hoppas att det blir ätbara rädisor denna gången. Jag har skördat den första zucchinin och ätit i en pastarätt och de små vallmofröna har faktiskt blivit små blommor.

   
   

Ja det går att odla zucchini i kruka - men den måste vara stor, för plantan tar stor plats. Zucchinin är godast att skörda när den är liten och smakar bäst om man tillagar den snabbt annars blir den mosig och sladdrig. Pelagonerna trivs minst sagt, de är som små buskar.

 Den första vaxbönan är klar! =)
 Det är samma frön till mina zucchiniplantor, ändå fick ena plantan randiga frukter och den andra gröna. Jag kanske ska testa gula nästa år, eller en annan sort?

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Du tar ju jättemånga fina bilder, Linnea! =o)

2010-08-16 @ 23:15:42
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Linnea

Tack! Vad glad jag blir! =)

Jag gillar att dokumentera min vardag ibland, mina projekt med att odla, sy osv. Det blir liten som en dagbok för mig själv. Det är roligt att titta tillbaka och minnas, t ex hur mkt snö vi hade i vintras och alla fina vinterbilder från december/januari. =)

Innan, eller ja, för många år sedan höll jag mer på med "konstfoto" och modefotografering. Det sistnämnda var mer organiserat och krävde mkt planering, men det var jättekul och jag saknar det ibland. Det finns en gammal bild i början på min blogg. Annars har jag nog inga bilder från den tiden här på bloggen!

2010-08-16 @ 23:27:27
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0