IG träff

Idag träffade vi Karolina med sina söta tjejer - R-tan och Valborg! Beckan och Sigge blev kära direkt... vi gick runt över en timma i rasthagen och hundarna lullade runt och hade det gott. Det blev inget bus men det behöver det ju inte bli jämt. Mina hundar är tyvärr lite dåliga på bus... iallafall utomhus. Det var så kallt idag så man kunde inte stå stilla, och då hade jag ändå full mundering på mig - långkalsonger, termobyxor, tjocka vinterskor, tjock stickad tröja, täckjacka och så tumvantar, mössa och halsduk förståss. Jag frös ändå och var helt stelfrusen när jag kom hem. Hundarna verkade dock inte bry sig så mkt. Men de hade fleecetäckena på sig och tjejerna hade overaller på sig och var sockersöta. Jag hade såklart med mig kameran och igår var det fullt batteri och idag var det inget batteri kvar så tyvärr blev det INGA bilder. blä...
Karolina tog några bilder - jag ska be henne om några! =) Och här kommer lite bilder:

 Beckan  i kamo-täcke
 Två nyfikna killar och en bestämd dam (R-tan)
 Sigge och R-tan (som ni ser var det röda täcket till Sigge)
 Beckan och Valborg

Det funkar bra att ha hundarna i buren i bilen nu - jag är så nöjd med det. Sigge vill inte hoppa in i bilen eller buren så man får trycka in honom lite vänligt och bestämt med glada tillrop och godis. Beckan är ju så duktig och van så han hoppar redan in själv. Jag är imponerad! Sigge håller på att lära sig sitt och det går rätt bra. Sen lär husse honom ett annat trick som han kallar dinosaurien. =D Sigge ska stå upp på bara bakbenen... Sigge ser jätterolig ut då och nästan som en T-rex. Han har inte frambenen neråt utan intryckt mot kroppen.. jättekul... jag ska se om jag kan fånga det på bild någon dag! =)

Föresten - är det INGEN som äter julmat? Eller känns det för passé helt enkelt? ;)

Kommentarer
Postat av: Olga da Polga

Gott Nytt År !

Och vad glad jag blir av att läsa att det går så bra med Sigge ! Vad mysigt med Italienarträff ... ! Kan tänka mig att "T-rex tricket" kommer göra succe såsmåningom !

Julmat - det absolut viktigaste för mig - det som jag kan längta till och det enda jag behöver på julbordet och kan äta tallriksvis av är varm RÖDKÅL !!!

2009-01-02 @ 20:09:44
URL: http://www.olgadapolga.se
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

Grattis till Sigge! berätta mer om honom! är Albin pappa till honom också? Hurdan är han?

2009-01-02 @ 21:57:35
URL: http://rally-sally.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0