Tävling

Ikväll hade vi vår sista agilityträning i ridhuset - vi har hållit på nästan varenda söndag kväll sedan början av december med uppehåll över jul. Det har varit jättekul att träna i ridhuset tillsammans med andra och vi har utvecklats otroligt mycket och fått jättemycket hjälp som har betytt mycket för mig. Agilityträningen avslutades med tävling och alla var med från början ikväll - dvs large, medium och small hundar. Annars har vi med små hundar tränat för sig. Banan bestod av 19 hinder - blandat - allt utom A-hindret var med. tre tunnlar, en liggande tunnel, balansbommen, däcket, gungbrädan, långhoppet, långt slalom och massa hopphinder.

Vi har haft Zombie hela dagen idag och vi gick långrunda efter lunch i regnet en timma - allt för att Beckan inte skulle vara så speedad till träningen. Och det visade sig vara ett smart drag. Dock började det inte så bra med uppvärmingen då båda hundarna var ohörsamma och Beckan sprang iväg för att hälsa på en annan hund som tränade lydnad  - inte så kul. Men sen kom Malin och när det var min tur gick det så bra. Beckan var fokuserad  och han var sååå duktig. Jag är riktigt stolt. Som tur var fick vi göra banan en gång till och andra gången gick lika bra. Vi körde inte på tid och vi körde inte så hårt - men inte godis på banan iallafall. Det var kul med en träningstävling och nyhttigt för mina tävlingsnerver. Se bilder nedan på banan! Tyvärr blev bilderna mörka och lite gryniga... Men bättre än inget!

 

Kommentarer
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

jag stack ut till en tant i publiken (som gav mig korv innan tävlingen) när amtte och ajg var ute första gången och tävlade....vi har en jätteskojig tävling den 6/6 Nationalhoppet (Huskvarna hundklubb) den är jättepoppis och det är en drive in tävling inofficiell. Hör gärna av dej längre fram så kan du få info!!!!Lycka till med träningen

2008-03-04 @ 13:13:21
URL: http://italienskvinthunds.blogg.se
Postat av: Veronika

Hur skönt som helst att promenera i skogen... Idag har Stefan träffat min kompis hund en lite chihuahua på 9 veckor, så liten va! Jag som tyckte att jag har en liten hund, men en jätte i jämförelse! Allt bra? Fått ngt svar om jobben?
//Veronika

2008-03-05 @ 13:53:25
Postat av: Lina & gänget

Hehe joo öronen har en egen liten show på lilltjejen.. minns hur d va med min amstaff.. likadant kan jag lova men som du sa så växer hon nog i dem snart;)

Vilken härlig agility bana.. blir riktigt sugen kan jag lova. Kul!! Hejsålänge

2008-03-05 @ 17:37:03
URL: http://fantasticfour.bloggsida.se
Postat av: Lina & gänget

Ah.. kanske man kan beställa nåt stickat av dig sen då.. väntar spänt på bild!! ;)

2008-03-09 @ 18:08:13
URL: http://igmini.blogg.se
Postat av: Madde

Klart det kommer komma bilder på halsbandet sen :) Som det är nu så har hon ett rött nithalsband (tuffa tjejen) och ett reflexhalsband(som hon oftast har). Ska bli kul att ha ett till halsband som man kan ha på när man ska iväg och sådär.. Ska bara lära henne att gå ordentligt i koppel med så.. Som det är nu så flänger hon överallt :D

2008-03-10 @ 14:05:08
URL: http://thewarlockwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0