låt det rinna av dig....

Idag hade jag en rätt bra dag på jobbet, jag var nöjd, jag sålde bra, var på gott humör och tiden gick hyfsat fort. Men sen kom det... dagens utskällning och tillrättavisning. Under mina fyra månader på mitt jobb har jag blivit mer utskälld och tillrättavisad än under hela mitt liv. I början lät jag det rinna av mig... men jag känner att det är på bristningsgränsen nu... och min dag som var rätt bra blev jäkligt pissig. F*n hon skyller alltid och allting på mig eller min kollega. Allt får hon till att vara vårt fel - fast vi gör vårt bästa. Och hon anklagar en för att göra fel och när det sen visar sig vara fel - ber hon inte ens om ursäkt. Jag är inte van att bli behandlad såhär... jag är inte van att bli tillrättavisad som ett barn och utskälld, eller anklagad för saker. Jag önskar jag kunde sluta idag... de trevliga kunderna gör det värt att stå ut med de otrevliga kunderna... men detta gör ingenting värt. Idag när jag åkte hem kände jag mig såhär......

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down 

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free but you keep stopping me
Release me
Release me 

I am the rain that's coming down on you
That you shielded yourself from with a roof
I have the fire burning desperately but you're controlling me
Release me
Release me


En av årets bästa låtar och en av de vackraste av texter! Oh Laura som gästade allsång igår och visst var det underbart bra live!  Så jag njuter av oh Laura istället och försöker låta skiten rinna av mig..... och drömmer om en annan tid.... ett annat jobb.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0