Jag har sytt igen

Nu under min semester kan jag sy i lugn och ro och lite oftare än vanligt. Det är härligt. Det har blivit några halsband till mina och andras. Annars har vi haft några lugna sköna dagar. Vi gick en lång härliga promenad i regnet igår, en ny stig hittade vi och hittade hjortron längst in... En annan dag går vi tillbaka och plockar. Jag har bakat en nötkaka de luxe som vi provsmakade idag ute hos Frank, Andreas morfar. Vi hade med oss creps också och åt lunch där. Hundarna var givetvis med.


Fyra raka halsband till fyra vackra salukis - Assar, Noa, Dariba och Hera på kennel Matanah´s i Edsbyn.

Grönt är skönt och det gröna nya bandet var jag tvungen att inviga och testa så det blev varsitt till mina killar! Vändsydda med grön matchande fleece på insidan!  Tanken är att sy ett par täcken också under semestern, vi får väl se hur det blir. Idag fick jag hem lite mer tyger, dels ett utetyg som jag ska sy vindskydd av - dels lite fina fleecer, svart, brunt samt mörkgrå- och ljusgråmelerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0