Årets odlingsprojekt

Även i år fösöker jag odla lite grejer på vår balkong och så här långt ser det bra ut. Odlingsskåpet som vi köpte förra året har visat sig vara väldigt bra för tidig sådd, även om jag tycker så där om kvaliteten. I år har jag valt bort tomaterna, jättemysigt med tomater - men de blir ju inte goda! Så i år satte jag paprikafrön tidigt inomhus och nu har vi fyra stora plantor som står ute och några har jag gett till mina föräldrar. Vi får ser om det blir några paprikor! För många år sedan odlade jag paprikor inomhus och då blev de jättegoda! Sen har vi givetvis som vanligt en hel del gröna kryddor - det hör ju sommaren till. I år har jag heller inte satt zucchini för jag har inte varit så nöjd med skörden så iår har jag satt mer vaxbönor, pupurbönor och sockerärtor. Vi har även lite blommor, luktärt och petunior i olika färger! Sockerärtorna har faktiskt redan börjar komma! =) Vi har även smultron och ruccola, lobelia och lejongap. Kryddorna har jag köpt som plantor förutom dill och persilja som är lätta att odla själv!
 
Av någon märklig anledning kan jag inte ladda upp bilder på högkant längre, de bara lägger sig åt fel håll... =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0