Hälsostatus

Nu ikväll har jag uppdaterat hundarnas hemsida, det var väldigt länge sen men den är rolig att ha, lite som en dagbok och beskrivning av dom osv. Är man främst intresserad av hundar är det den man ska besöka! Men som sagt, den uppdateras inte så ofta utan vårt vardagliga liv berättar jag om här - som ni redan vet! Men där finns iallafall mer ingående beskrivningar av deras hälsostatus, t ex har jag redan från början dokumenterat Sigges tandhälsa med bilder och beskrivningar. Han är ju sedan i somras 17 tänder kort, vi drog ut 11 i augusti 2010. Men det var så bra och resultatet är fantastiskt. OCH han har inte fått några nya tänder på detta halvåret - jag är så glad över det. Dock har Beckan börjar få problem med sina framtänder och några är lösa. För att undvika att mer tandkött ska bli inflammerat så ska detta åtgärdas nästa torsdag. Då ska man även ta bort den där grejen som han haft på halsen sen 1½-2 år. Det är en tumor cutis dvs en liten tumör och jag hoppas verkligen att den är godartad och inte kommer sprida sig. Här kommer lite bilder. Eftersom Beckham får han sele på sig nu och sen efter operationen så har jag vaddat in selarna så han inte får skav i armvecken. Sigge får väldigt lätt skav och blir röd så hans fick också vaddas in!

    
"Grejen" på halsen är som en fästing och lila till färgen. På andra bilden syns den på halsen. Beckham poserar in sin teddy-vaddade sele. Jag har en sele kvar, som är grön och som den mörkgrå på bilden.

  
Bild 1. Beckhams framtänder. Sneda och lite sådär och även om bilden är suddig syns det hur tandköttet dragits upp en bra bit.
Bild 2 och 3. Sigges mun efter att tändernas drogs ut. Han har de stora sidotänderna kvar, ett par små sidotänder och kindtänderna kvar. Här hittar ni hundarnas hemsida:

http://www.freewebs.com/beckan

Kommentarer
Postat av: Lina, Vintra och Isis

Ja, det ser verkligen ut som en liten fästing på Beckan... Håller tummarna för att det inte är nåt konstigt med den i alla fall, som sagt! Än så länge har vi inte haft problem med Vintra eller Isis tänder (peppar, peppar), men vi har ju haft en (hel) del andra problem istället... Well. Åker hellre till veterinären en gång för mycket än en gång för lite.

Täckena var kanonfina även "live"! Vintra syns jättebra i sitt och ser riktigt tuff ut i det gula! Isis är bara föör gullig i sitt! Har tagit några bilder, men ska försöka få till några bättre och sen skicka några till dig. Funderar även på ett orange i bävernylon eller ett "vanligt" regntäcke till Isis framöver, finns det tros?

Kram från oss och lycka till med Beckan!

2011-01-09 @ 16:18:21
Postat av: Pinsamt

Hej har du eller någon du känner råkat ut för en pinsam händesle?

Berätta gärna om den i min Pinsamt blogg.

Givetsvis får du vara anonym.



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/

2011-01-09 @ 22:07:51
URL: http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/
Postat av: Jeanna

Eftersom jag själv inte har hundar (och heller aldrig har haft) har tyvärr dålig koll då det där med hundars hälsa... Men söta och fina, det är som dina hundar! =o)

2011-01-09 @ 23:17:20
Postat av: Susanne

Linnea, jag har lagt länken till din blogg i min bloggroll på min blogg- det är ok med dig antar och hoppas jag..? :-)

2011-01-17 @ 14:54:53
Postat av: Linnea

Tack Susanne - vad gulligt! Det får du såklart!

Jag har inte uppdaterat min sån på jääättelänge.. och även lite allmän bloggtorka... eller eg har jag massa bilder, finner ingen tid bara. =/

2011-01-17 @ 15:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0