Shopping in the big city

Man behöver inte shoppa när man är i New York - men vill man det har man alla möjligheter i världen. Och det är väldigt roligt att shoppa där. Jag önskar vi kunde åka dit nu och julhandla - det hade varit kul att uppleva lite av julhysterin i New York dessutom! Trots att jag tycker att jag shoppat loss rätt bra när vi har varit i New York känner jag alltid efteråt att jag kunde handlat med lite till.... och Jeanna har ju upplyst mig om att man faktiskt får ha med sig två väskor... men man ska ju orka dra hem det också... Iallafall, jag tänkte visa ett lite urval av vad jag handlade den här gången - banden som jag köpte på Daytona trimmings har jag redan visat - men lite av det andra kommer här:

    
Bild 1. Lite asiatisk shopping. Jag älskar saker från Kina och Japan. Tofflorna köpte jag på Pearl River Mart som är en jättestor kinesiskt butik som har allt man kan önska sig från Kina. Om jag orkat hade jag gärna burit hem lite porslin och möbler också. Väskan är från Kiteya Soho - en japansk lite butik som säljer smågrejer från Japan - hårklämmor, kepsar, väskor, origamipapper, smycken mm. Jättetrevlig butik som vi hittade redan 2008. Smyckena finns i närbild nedan!

Bild 2. Smink från Sephora, Id Bare minerals. Sephora är ett utmärkt ställe att handla smink på och jag som är såld på Id sminket shoppade loss den här gången. Id är pinsamt dyrt i Sverige men säljs till halva priset i USA. Så passa på!

Bild 3. Hudvård från Dermalogica. Jättebra produkter tycker jag och lika bra att passa på att handla i USA till överkomliga priser - svindyrt här hemma...

Bild 4. Kofta, leggings och snyggbyxor i svart och mörkgrått från min favoritbutik Uniqlo respektive Express. Jag gillar båda butikerna och de har massor till bra priser!


  
Bild 1. Mina favoritjeans Miss Sixty som jag köpte på Woodbury Common. Och ett par supersköna svarta jeans från Mango. Hood och linne från Quicksilver på Times Square. Det ösregnade den dagen och vi flydde in i närmsta butik...

Bild 2. Kjol, flanellskjorta, scarf och t-shirt. Blandan shopping! 
Bild 3. New York t-shirts - lite kul att ha tycker jag!


 
Bild 1. Örhängen från Kiteya Soho, örhängen med amtist och hängsmycke från en liten tibetansk butik i närheten av där vi bodde, hänget är The eternal nod.

Bild 2. Givetvis måste man göra ett besök till Victorias Secret, jättesköna trosor!

Kommentarer
Postat av: Susanne

TACK för inspirationen! ;-) Alltid kul att läsa om NY! Och idag är det bara 25 dagar kvar tills jag får återse min stora kärlek...NY City! Fast jag kommer att sakna min sambo like crazy... :(

2010-11-06 @ 23:34:08
Postat av: Jeanna

Med Swissair får man iallafall ha 2 väskor x 22kg med sig! =o) Vilka fina saker du har hittat i New York! Nu inspirerade du mig till shopping i den stora staden!

2010-11-07 @ 14:49:00
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/
Postat av: Linnea

Kul att ni kände er inspirerade! =) Det finns ju så mkt där, jag brukar göra listor här hemma och söka efter butiker med specialgrejer - och sen råkar man ju alltid på överraskningar också!

2010-11-07 @ 15:16:55
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Det edna jag vet att jag ska leta efter är högklackade skor och lite julsaker! ;) Sedan får vi se vad för annat smått och gott det blir. Men tack för inspirationen som sagt! =o)

2010-11-07 @ 19:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0