Projekt: balkong

Vi har som bekant två balkonger, en entrebalkong och en "riktig"  balkong. De är i princip lika stora och igen av dem har tak - vilket försvårar inredningen en hel del. PÅ framsidan har vi fixat till det bra, vi har ett litet bord och två stolar som vi gillar och om ett tag kommer jag att sätta ut alla pelargonerna. Tanken är att det ska vara svart, rött och korall som förra året.

 

Baksidan är däremot ett problem. Vi har funderat fram och tillbaka och vet fortfarande inte hur vi ska göra. Markis tyckte vi var alldeles för dyrt... Vi skulle behöva lite roligare möbler och lite mer mysigt därute. För att det skulle hända något så har jag planterat en del växter under  helgen som var så nu börjar det ändå bli lite fint därute.

  

På baksidan blir det kryddor - salvia, rosmarin, oregano, gräslök och citrontimjan, en busktomat och sen blommor i gult, aprikos och orange - tagetes, penséer, tobaksplanta, petunia mm. Härligt att komma igång med blommorna, jag älskar att plantera. Jag har även sått frön - en balkonglåda med persilja, och två med vaxbönor. Precis när jag planterat klart på framsidan så kom det en åskskur....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0