Solning och pelargoner

De flesta pelargonerna bor på balkongen nu. Jag har tagit hem alla från jobbet också. Några ska planteras om i större krukor, en del ska bara få ny jord. Eftersom våren varit så kall känns det som allt ligger lite efter. Men det är härligt att ha allt ute på balkongerna nu.

 

Några av pelargonerna. De flesta blommar inte för tillfället. Jag har flera sorter - dubbel röd/rosenknoppspelargon, korallrosa mosaik, äppelblom och enkel korallrosa.  Sen har jag en udda variant med limegröna och vinröda blad och en ganska blygsam blomma med lite spetsiga kronblad, även denna går i korall. Äppelblom är min absoluta favorit - så jag hoppas den växer till sig.

   
Beckan solar gärna på stolarna han också.

  
Och jag brukar flytta ut ena korgen till dem att ligga i. Såklart. Bortskämda som de är. Det är ju inte så skönt att ligga med knotorna mot hårt golv, det vet jag ju själv.

  
Härligt med värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0