Indisk middag

Förra helgen lagade jag indisk middag - en av mina favoritmiddagar. Jag lagar vedisk mat enligt recept från Hare Krishna - jag älskar deras mat och besöker deras restauranger när jag får tillfälle. I London förra sommaren fick vi otroligt god mat. Sen har de en bra restaurang i Lund, mkt mat till ett bra pris.

 

Jag gör alltid allt själv, utom papadam som man köper färdiga och bara friterar lite. Man måste bara ha papadam när man äter indisk mat. Paniren är enkel att göra men tar lite tid. Det är indisk färskost. Det finns ett inlägg om hur man gör detta - underbart gott till en het gryta eller i en tomatsoppa. Mango/äppel chutney - underbart gott - och jättestarkt och väldigt söt. Basmatiris med citron och hackade cashewnötter. Och sen en gryta med zucchini och kidneybönor. Otroligt gott!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ser MYCKET gott ut! Blev sugen på indiskt nu.

2010-06-25 @ 23:27:43
URL: http://www.hejsulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0