Auberginerullar och moghrabiahsallad

Ikväll åt vi det här:



Auberginerullar:
Skär auberginen på längden i smala skivor. Salta och låt dra ett tag.
Skär champinjoner i tunna skivor. Dela torkade tomater i mindre bitar. Stek svampen i lite olivolja, tillsätt tomaterna och salta och peppra. Slå över lite balsamvinäger och låt det koka in litegrand. Låt stå och svalna.

Stek aubergineskivorna i olivolja. Stek till de blir lite gyllenbruna. Det behövs en del olivolja, men det är ju ändå nyttigt! ;-)
Låt dom svalna lite. Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg lite av svampröran på varje aubergineskiva och rulla ihop. Lägg i en ugnsfast form, jag hade lite olja i botten. Sätt in i ugnen 6-7 min.

Moghrabiahsallad:
Koka upp vatten och buljong till moghrabiah. Låt den koka 20-25 min. Skölj den därefter i kallt vatten en stund.
Skiva rödlöken tunt, skölj salladen, skiva gurkan och smula fetaosten. Blanda ihop och ringla över olivolja och balsamvinäger.

Välj en god sallad - alltid! Isbergssallad räknas knappt som sallad! =P
Välj en god fetaost! Själv är jag väldigt kräsen och vill ha en krämig feta som inte är så stickig i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0