Ute i det gröna

Det var ett tag sen jag la upp bilder på hundarna ute på promenad. Jag har kommit på att jag fotar dem minst på promenader på sommaren, för då har jag oftast inte jacka på mig och då blir det bökigt att ta med kameran för jag behöver händerna till annat. Men här kommer ett galleri med bilder från våra omgivningar i sensommar skrud.
     
    
    
    Värsta bildbomben.
Det är ganska torrt här nu och de flesta blommor är överblommade. Vi har haft fullt med olika tistlar och de är jättefina tycker jag. Skottlands nationalblomma. Synd att de inte går att plocka med hem, de skulle bli fina solitärer. Jag har faktiskt en bolltistel i köket för tillfället, som jag plockat hemma hos mamma o pappa. Jag stack mig flera gånger innan jag hann få den i vas. 

   
   
  Jag älskar platsen där vi bor och dess omgivningar. Vid det här laget har jag våra rundor i alla årstider och väder nu. Jag skulle kunna göra en egen kalender.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det ser väldigt vackert ut där ni bor! Skönt med naturen in på knutarna! :)

2010-08-18 @ 01:14:19
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Jeanna

Vad härligt det ser ut! =o)

2010-08-18 @ 20:00:36
Postat av: Lisa

Superfint och en skön promenad kan jag tänka mig! Jag tänkte faktiskt på det med kalender. För flera av platserna känner jag igen sedan andra kort du visat :) Bara att sätta igång...

2010-08-19 @ 08:41:24
Postat av: Fredrik

Vilka fina bilder, och vilka härliga omgivningar ni har! Så där skulle man haft det.

2010-08-31 @ 07:50:53
URL: http://www.hejsulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0